Saturday, November 14, 2009

不归路

说实在的,来了加拿大这么久,我的生活作息有很大的改变。

日子有时过得很辛苦,充满着压力。

我时常安慰自己,告诉自己说:“雨过就会天晴,彩虹也将会出现,人生也将会有新盼望。

但,最近,我好像觉得这个方法再也不管用了。

我伤心,我难过。

大家各自都有自己的烦恼,我也只能安然地承受这一切。

顺其自然——我似乎也忘了它的定义。

日子一天又一天地过去,快乐也一天一天地减少,生活也过得更痛苦。

我却别无选择,只能战战兢兢地走完这条路。

看了好友的部落格,心里起了很大的涟漪。

眼泪不停地在我眼里打转,好痛心,好辛苦。

我知道,凡事只要依靠祂,日子就不难过。

但,我还是不能全然地交托,只能在心里默默地承受这一切。

我也只有一个小小的愿望。

我希望我的生活能过得更开心,更喜乐。

3 comments:

LasVen said...

stay strong stay tough mathew! smile =)

kaihan said...

jia you mathew !!! ^^

彩虹的灰。。。 said...

i'm sorry if i made you feel sad...
yes, this is a 不归路 that we cant say stop until we reach the end of this road...since i have you guys who support me all the way from ICPU until here in Canada,i will not give up.so as you, you have friends that always back you up!!always remember the time when we are together in ICPU, although is very busy, but we still have a lot of fun:) tell you,this is what i think of when i'm down...always remember those sweet memories ya =P
cheers!!